Optitrade

Organisatie

Bij OptiTrade Holding zijn opticiens aangesloten die zelfstandig willen blijven ondernemen, maar toch willen profiteren van krachtenbundeling. Er zijn twee mogelijkheden: lid worden van OptiTrade Inkoop óf van de combinatie OptiTrade Inkoop en OogMerk.

Onze oplossing

“FileLinx is onmisbaar binnen ons bedrijf. Dankzij FileLinx hebben we een flinke voorsprong op onze concurrenten.”

Dat zijn de woorden van Pascal Deklerck, ICT-manager van OptiTrade. “Door deze cruciale applicatie kunnen we nuttige informatie toegankelijk maken voor alle aangesloten opticiens. FileLinx is echt onmisbaar binnen ons bedrijf.”

OptiTrade is ontstaan als inkooporganisatie voor opticiens. “Opticiens, die zelfstandig willen blijven ondernemen, maar toch willen profiteren van krachtenbundeling, kunnen gebruik maken van de mogelijkheden van OptiTrade Holding”, legt Deklerck uit.

“OptiTrade Holding heeft twee werkmaatschappijen: OptiTrade Inkoop is een Retail Service Organisatie voor opticiens; OogMerk is een samenwerkingsverband tussen opticiens aan de voordeur”.

“FileLinx is voor OptiTrade zeer belangrijk”, vertelt Deklerck. “Binnen onze IT-infrastructuur is het zelfs een onmisbaar onderdeel. Ik was op zoek naar een systeem voor interne rapportage waaraan ik geen onderhoud zou hebben en waarvoor ik geen extra software zou moeten installeren op de verschillende werkstations. FileLinx blijkt hier uitermate geschikt voor te zijn.”

Binnen OptiTrade werd FileLinx in eerste instantie gebruikt als centraal rapportagesysteem. “Later werden die data ook ontsloten voor onze deelnemers (opticiens) in de vorm van een online MIS-systeem.” Als gevolg daarvan kan OptiTrade de deelnemende opticiens een groot aantal extra diensten bieden. “Een van die diensten is het maandelijks beschikbaar stellen van omzet- en bonusinformatie. Met behulp van dit systeem kan elke ondernemer altijd direct beschikken over zijn actuele inkoopinformatie en zo zijn inkoopgedrag nauwlettend in de gaten houden en waar nodig bijsturen.”

“Hier wordt zeer positief op gereageerd”, meldt Deklerck. “De deelnemende opticiens zijn zeer enthousiast over het systeem. Ze krijgen een veel betere controle over de facturenstroom en bovendien is de applicatie zeer gebruiksvriendelijk en eenvoudig. Onze accountmanager toont dit systeem ook aan potentiële klanten en deze kiezen onder meer om die reden voor OptiTrade.”

Recentelijk is ons project genomineerd voor de prestigieuze “HP/Microsoft Partner Excellence Award”. Onze concurrenten hebben nog een lange weg te gaan.

Helpdesk

Werkdagen 9.00 – 17.00
Tel: +31 (0)88-850 3703
Klantportaal: https://klant.FileLinx365.com

Gebruik het Klantportaal voor vragen en verzoeken. Geen inlogcodes? Geef je contactpersonen door via https://www.filelinx.com/klantportaal. Dan sturen wij de gegevens aan je door.